Font Magica de Montjuic-SV

Barcelona är en av de roligaste städer för turister under sommarmånaderna. En av de grejer som bjuder på är Font Magica.

Denna fontän, visa vatten spel, ljus och ge musik som tillsammans med färg  tänder till sommarnätterna. Egentligen, det är en ganska enkel show, men skönheten i omgivningarna och musikaliska leken ger en stor glädje. Med musik från klassiskt Vivaldi till några ABBA låtar och även Robyn. Ett bra sätt att börja kvällen i Barca.

Jag vet inte om det är tillåtet, men vi gjorde det flera gånger: Vi tog med oss en kudde, en flaska vin, ost och skinka och njut av föreställningen med en miljon turister runt om oss.

Showen är inte året runt, det finns dagar och veckor som är stängd. Om du vill veta mer information, besök sidan: http://w3.bcn.es/ab/asia/agenda/controller/0, 2314, 1653_71861_1, 00.html? åtgärder = fitxa_ag & idActe = 96318091405

Och den bästa dagen för att se  showen med fyrverkeri, musik och ljus är den sista dagen av högtiden i Merce! Du måste anlända tidigt för att hitta bra plats!

One Comment Add yours

  1. Jenny says:

    Vilken bra ide det dar med att ta med kudde och vin och picnic för att titta på fontänen! Det ska jag minsan göra nästa gång! Jag har flyttat ner till Barcelona för inte så länge sen för att plugga spanska. Jag hyr en prima lägenhet genom barcelona-home.com i närheten av Plaza Espanya, så när jag får tilfället tycker jag om att gå att titta på fontänspelen. Montjuic är helt underbar, ett av mina favoritställen här i stan!!

Leave a Reply

